Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål, som vi modtager fra forældre og kunder af Forældrebutikken:

 

Hvordan kommer jeg igang med visuel struktur?

  • Der findes ingen formel for, hvor man skal starte, men der er nogle overvejelser I kan gøre jer som familie. Det er ikke kun jeres børns behov der skal tages stilling til, men i høj grad også jeres, som forældre, da det er jer der skal støtte jeres barn i processen

  • Her er der nogle overvejelser, der er værd at forholde sig til.

    - Først er det vigtigt at beslutte om der er brug for at visualisere FASTE RUTINER eller om det skal være FLEKSIBELT . Indenfor de fleksible løsninger, er mulighederne uendelige

    - Skal det være TJEKLISTER eller SKEMA. Tjeklister er godt for barnet, som gerne vil følge processen og være en del af den interaktivt når lågerne lukkes. Skemaet giver et fuldt overblik fra start til slut og det er et godt pegeredskab.

Hvilken type tush kan jeg bruge på tavlerne?

  • Du kan nemt skrive på dine tjeklister og tavler med både en whiteboard-tush (hvis teksten skal kunne fjernes med en finger) eller en permanent-tush (hvis teksten skal blive stående).

 

Følger der altid automatisk velcro med i min ordre?

  • Ja, velcroen følger altid med i din ordre, når du bestiller tavler og tjeklister m.v. - også når du køber løse piktogrammer. Og du kan altid bestille ekstra velcro. Vi sætter hård velcro på tavler, kalender, skema og tjeklister. Der er blød velcro på piktogrammerne.

Kan jeg købe magneter til ophæng af mine tavler og tjeklister? 

  • Ja vi tilbyder magnetark med klæb som er lige til at sætte på både tavler og tjeklister. Find dem her! 
     

Kan jeg få lavet piktogrammer med private billeder?

  • Ja, du kan både gøre dine tjeklister og piktogrammer 100% personlige. Vi kalder det “Design-selv”.

    Du kan f.eks. selv designe dine løse piktogrammer med private billeder og du kan designe tjeklister, hvor du selv beslutter dig for farven (40 varianter), hvilke billeder der skal være, hvilken tekst der skal stå og antallet af låger (fra 2-8 låger). 

  • Ønsker du hjælp til at få produceret dine personlige piktogrammer eller tjeklister, kan du altid skrive i chatten eller på kontakt@foraeldrebutikken.dk 

    OBS: Design-Selv fungerer bedst på desktop.

Kan jeg bestille piktogrammer i flere størrelser?


  • Ja, men da det skal produceres som specialordre, er stykprisen 30 kr. Bestiller du 10 ens, får du 50% i rabat.
  • Standardstørrelsen på piktogrammerne er 2,7x2,7 cm. til en stykpris på 10 kr

    Du er altid velkommen til at skrive med ønsker og spørgsmål i chatten eller på kontakt@foraeldrebutikken.dk

 

Hvor mange piktogrammer kan jeg vælge imellem på Forældrebutikken?

  • Du finder mere end 1300 forskellige piktogrammer hos Forældrebutikken. Vi producerer løbende nye piktogrammer og tavler der matcher børnefamiliernes behov - og vi hører gerne fra dig, hvis du har ønsker til et produkt, som vi endnu ikke har på webshoppen.

    Skriv til os i chatten eller på kontakt@foraeldrebutikken.dk


Kan jeg bestille med EAN-nummer hos Forældrebutikken?

  • Ja, vi sender gerne via dit EAN- eller CVR-nummer, hvis du f.eks. bestiller vores visuelle værktøjer til din skole, institution eller virksomhed

  • Du skal blot tilføje EANnummeret ved firmafeltet ved betaling.

  • Vi opretter også gerne en konto, så medarbejdere kan bestille uden at skulle betale hver gang. Kontakt os gerne, hvis I ønsker et besøg.

Kan jeg købe helt tomme skemaer og tjeklister uden piktogrammer og tekst?

 

Hvad er forskellen på rutine- og fleksible tjeklister?

  • I rutinetjeklisterne er piktogrammer printet på og “fastlåst” således at der ikke kan ændres på dem. Disse er gode til faste rutiner, som ikke ændrer sig

  • De fleksible tjeklister derimod har tomme felter hvor du kan skifte mellem alle de fysiske piktogrammer med velcro.

     

    Hvordan ser jeg, om en vare er på lager?

    • Hvis en varer ikke er på lager vil den stå som udsolgt/sold out på produktsiden, og det vil ikke være muligt at lægge den i kurven

    • Vores design selv og skræddersyede produkter bliver produceret på bestilling. De vil derfor altid være “på lager”, men bliver først produceret, når du har lagt en bestilling.

       

      Hvorfor tilbyder I ikke dag til dag levering?

      • Alle produkterne bliver håndlavede, derfor kan det tage op til 5 hverdage at få produceret produkterne til alle ordre.

      • En ordre vil naturligvis blive pakket og afsendt, så snart alle produkter er klar.

      Hvor lang leveringstid kan jeg forvente?

      • Vi bestræber os på at have din bestilling klar inden 5 hverdage. Forsendelsestiden er 1-2 hverdage. Går vi mod forventning over tid, kontakter vi dig herom.


       

      Kan jeg betale med kontanter ved afhentning af min ordre?

      • Nej, desværre ikke. Forældrebutikken tager imod dankort, visakort og mobilepay i vores online betalingsløsning.
      • Det er desuden muligt at betale med EAN- eller CVRnumre for institutioner og virksomheder.

      Hvad koster levering?

      • Levering koster 40 kr. PostNord
      • Alle ordre over 700 kr. leveres gratis til adresser i Danmark
      • Ordre kan afhentes i Herlev, efter aftale. Dette er gratis.


      Hvilke fragtløsninger tilbyder i?

      • Vi leverer med PostNord

       

      Hvordan returnerer jeg en ordre?

      • Hvis du, mod forventning, ikke ønsker at beholde de produkter, du har modtaget, kan du returnere dem inden for 14 dage

      • Du skal selv betale returfragten på 40 kr. Har du modtaget gratis fragt for over 700kr, bortfalder dette tilbud. Vi modregner fragtprisen det tilgodehavende beløb

      • Du kan købe en retur label/kode gennem Forældrebutikken, eller selv købe fragten hos et fragtfirma.
      • Bemærk: Du kan ikke benytte DAO, da de ikke leverer til erhverv.

       

      • Returretten frafalder, hvis produktet er taget i brug.

       

      • OBS: Produkterne skal sendes i hård fragtemballage, så produkterne ikke risikerer at blive bukket eller skadet under fragten. Er produkterne beskadiget pga. manglende forsvarlig indpakning, vil det blive modregnet det tilgodehavende.

        KONTAKT altid Forældrebutikken på mail (kontakt@foraeldrebutikken.dk), inden du afsender din returordre

        Send din returordre til adressen:
        Forældrebutikken ApS
        Marielundvej 46B, 1 tv.
        2730 Herlev

      Hvordan kommer jeg i kontakt?

      Du har 3 muligheder:

      • Send en besked i chatten. Her kan jeg hurtigt guide dig til det rigtige produkt

      • Skriv en mail til kontakt@foraeldrebutikken.dk - kundehenvendelser bliver prioriteret højt

      • Ring på 25758899 hvis du ønsker mundtlig rådgivning.